Ieteikumi veiksmīgam showcase

Raksta attēls - Ieteikumi veiksmīgam showcase Ekrānšāviņš

27.10.2015 / Aiga Leitholde

Vēl tikai līdz 1.novembrim mūziķiem ir iespējams pieteikt savu dalību Tallinas Mūzikas nedēļas showcase, bet delegātiem biļetes iegādāties par visdraudzīgākām cenām. Mūziķi savu dalību showcase līdz 2. novembrim var pieteikt arī Viļņas mūzikas nedēļai.

Ko īsti nozīmē šis angliskais termins showcase? Latviski to varētu tulkot kā mūziķu skati, kurā katra mākslinieka priekšnesums nav ilgāks par 30 minūtēm. Mūziķi showcase pasākumam var tikt atlasīti pēc dažādiem kritērijiem, piemēram, pēc mūzikas stilstikas, pēc pārstāvētā reģiona. Aizvadītajos gados Eiropas mūzikas konferences izceļ konkrētu reģionu, piemēram, šogad mūzikas festivāla un konferences Waves Vienna fokusā bija Baltijas valstu mūzika.

Kas nepieciešams, lai showcase būtu veiksmīgs?

  1. Izpratne par kopējo situāciju. Kā ārzemju organizatori, tā arī pašmāju vadošie mūzikas menedžeri atkārto, labāk uz mūzikas festivālu - konferenci vispirms doties delegāta statusā un iepazīt konferences organizācijas sistēmu, koncertvietas, ballīšu vietas un galvenais - iesaistītos cilvēkus. Tāpēc izdevīgi sākt ar Tallinn Music Week, kas gadu gaitā ir nostiprinājis savu vārdu pasaules mūzikas festivālu-konferenču sarakstā, un atrodas tepat kaimiņos, šādi neradot lielus finansiālos izdevumus.
  2. Būs vajadzīga stratēģija. Labi nostrādāts muzikāls priekšnesums un izkopta spēles meistarība ir daudz, taču showcase gadījumā vēl vairāk dos labi organizēts menedžments. Uzstāšanās ir tikai viens no puzles gabaliņiem, festivāla dienas būs pārbagātas ar labu mūziku– kā tavs talants izcelsies? Vai tas būs skatuves tēls? Vai tā būs sadarbība ar medijiem?
  3. Personīgie kontakti. Iegādājoties delegāta pasi, tu vari uzzināt, kādi cilvēki būs mūzikas festivāla – konferences delegātu statusā, turpat būs arī kontaktinformācija. Savlaicīgi organizē tikšanos, piemēram, konferences starpbrīdī pie kafijas tases. Mūzikas festivāla konferences arī ir obligāti apmeklējams pasākums. Konferenču ietvaros tiek apspriestas mūzikas biznesa aktualitātes, un tā būs īstā vieta, kur iegūt jaunus profesionālos kontaktus.
  4. Mūzika ir pati svarīgākā. Lai cik labi būtu nostrādāts biznesa plāns, tomēr priekšnesuma muzikālā kvalitātei, jaunradei un mūziķa individualitātei būs izšķiroša nozīme, vai showcase atnesīs jaunas iespējas, vai būs tikai kārtējais nospēlētais koncerts.

Dalība festivālu showcase netiek apmaksāta ar honorāru, tās vērtība ir iespēja atrādīties nozares profesionāļiem un kvalitatīvai klausītāju daļai. Uzturēšanās un ceļa izdevumi ir jāsedz sev pašiem, to kompensācijai var pieteikties Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūrā. Latvijas mūziķu intereses industrijas festivālos - konferencēs pārstāv Latvijas Mūzikas attīstības biedrības/ Latvijas Mūzikas eksports, kas labprāt sniegs konsultācijas mūzikas festivālu-konferenču jautājumos.

Noskaties: Nupat aizvadītā Reeperbahn festivāla laikā sastaptie delegāti stāsta par showcase festivālu pieredzi.

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!