Sadarbībā ar Latvijas Izpildītāju un producentu apvienību (LaIPA) un ar tirdzniecības parka Alfa laipnu atļauju, TV3 raidījuma Bez Tabu veidotāji devās noskaidrot, vai cilvēki pievērš uzmanību mūzikai lielveikalos un kādai mūzikai tiek dota priekšroka.
Var teikt, ka mūzika ir relatīvs jēdziens un katram cilvēkam piemēroti būs citi skaņdarbi, bet kopējo noskaņojumu veikalā rada ne tikai dizains, liela nozīme ir arī mūzikai. Izveidojot uzņēmumu, tā vadītājs lemj, kāda ir sasniedzamā mērķauditorija. Ja tomēr māc šaubas, vai mūzika izvēlēta pareizi, vienmēr var veikt klientu aptauju, noskaidrojot viņu vēlmes un pielāgojoties tām.
Piemēram, mūziķis un grupas DaGamba čellists Valters Pūce kafiju labprātāk un nesteidzīgāk bauda džeza mūzikas pavadībā, bet LaIPA izpilddirektore Liena Grīna norāda, ka kafejnīcu tīkla Lido īpašā “odziņa” ir uzņēmuma lēmums atskaņot mūziku tikai latviešu valodā.
SKDS pērn veiktā aptauja liecina, ka 47% aptaujātajiem patīkama mūzika rada vēlmi ilgāk uzturēties kafejnīcā vai restorānā, 84% atgriežas bārā vai kafejnīcā, kur skan laba mūzika, savukārt 84% respondentu apstiprināja, ka kafejnīcā uzkavējas ilgāk, ja skan viņiem patīkama mūzika. Vai tiešām mūzika tik ļoti ietekmē pircēju paradumus? Vai cilvēki pamana mūzikas izmaiņas?
Skaties zemāk sižetā, kā veicās eksperimentā un dalies pārdomās ar mums – vai mūzika ir svarīga uzņēmuma tēla veidošanā un vai ikdienā tai pievēršat uzmanību?
Sižetu iespējams skatīties TV play.
Atgādinām, ka mūzikas atskaņošanai uzņēmumā Latvijā ir nepieciešama licence. Vairāk informācijas LaIPA mājaslapā. Iepazīties ar līgumiem un tarifiem iespējams šeit.