Iepazīsties! Mēneša Industrijas cilvēks - Toms Grēviņš!

Raksta attēls - Iepazīsties! Mēneša Industrijas cilvēks - Toms Grēviņš!

07.07.2020

"Radio, radio... Vai vari atbildēt,... Radio, radio... Kā dzīvi nospēlēt?" skan populāras latviešu dziesmas teksts un tas šoreiz trāpa desmitniekā, jo šī mēneša cilvēks, ar kuru gribam iepazīstināt ir Toms Grēviņš!

Toms Grēviņš ir viens no nozīmīgiem Latvijas mūzikas industrijas dalībniekiem, kurš, starp vēl daudziem enerģiskiem entuziastiem, ir ieguldījis mūzikas nozarē daudz darba un spēka un tieši viņa aizrautība ir tas, kas nepieciešams gan esošajiem, gan jauniem spēlētājiem, kuri izvēlas šo nozari par savējo. 

Toms Grēviņš / 38 gadi/ radio pārraižu vadītājs un producents, DJ

Izglītība: Nepabeigtas studijas “Audiovizuālās kultūras vēsture un teorija” Latvijas Kultūras Akadēmijā.

Darba pieredze: Medijos kopš 1989. gada, mūzikas industrijā kopš 2000. gada, uz festivālu skatuvēm kopš 2006. gada! Latvijas Televīzija, žurnāls “Sīrups”, “Radio SWH”, “Radio 101”, “Latvijas Radio”, “360 TV”. Regulāri konsultēju Baltijas koncertu tirgu. Tāpat konsultēju dažādu zīmolu muzikālo dizainu, veidoju tiem specializētas pleilistes, kā arī esmu pasākumu vadītājs.

Starptautiskā pieredze: Dalība vairākās profesionālās konferencēs “Radio Days”, EBU radio tehnoloģiju konferences “New Radio Day” organizēšana un uzstāšanās tajā Rīgā, cieša sadarbība ar Nīderlandes sabiedrisko mediju “NPO” un radiostaciju “3FM” labdarības maratona “Dod Pieci” veidošanā!
          Akreditēta žurnālista pienākumu veikšana Glastonberijas, Benicassim, Roskildes, Pukkelpop un Primavera Sound festivālos Lielbritānijā, Spānijā, Dānijā un Beļģijā. Vairākkārtējs delegāts “SXSW” un “Eurosonic” mūzikas konferencēs. Panelists “Tallinn Music Week” un “Primavera Pro” konferencēs. 

      Paša producētā veidota “Mash-up bootleg” atskaņojums “BBC Radio 1”

Pastāsti par saviem pienākumiem profesionālajā jomā, kā varam Tevi nosaukt?
Es esmu dažādas specifikācijas radio pārraižu vadītājs un producents, kā arī Latvijas Radio 5, pieci.lv radošais direktors. Ārpus dzirdamā ēterā, es izstrādāju dažādus konceptus radio aktivitātēm, producēju dažus speciālus projektus (piemēram, “Eiropas Skaņas”), kā arī veidoju ikgadējo labdarības maratonu “Dod Pieci!”.
 
Kā nonāci līdz šādam darbam?
Sasniedzu mirkli, kad sevi biju izsmēlis komercmediju vidē un bija pienācis brīdis ar savām zināšanām un enerģiju stiprināt sabiedrisko mediju!
 
No kā sastāv Tava ikdiena?
No nemitīga miega bada! Diena sākas ar radio, turpinās ar ārpus ētera pienākumiem, tad laiks tiek veltīts bērniem un nejaušiem mākslas iespaidiem!
 
 
Kādi ir lielākie, biežākie ikdienas darbā sastopamie izaicinājumi?
Mani ideju lidojumi nemitīgi atduras pret dažādām ar budžetu saistītām grūtībām, tas pat tieši mani reti ietekmē, bet ļoti izjūtu cilvēku resursa trūkumu, to, ka nevaram atļauties strādāt pie dažādiem projektiem lielās komandās. Otrs izaicinājums ir īstajā mirklī paklusēt. Joprojām mācos, kā sevi labāk discipinēt.
 
Ar kuru no padarītajiem darbiem/projektiem lepojies visvairāk?

Protams, tas ir “Dod Pieci!” labdarības maratons.

 

Mūzikas industrijā, arī Latvijā arvien vairāk būtisku lomu muzikālajā izaugsmē spēlē tieši producents, kas palīdz mūziķiem atrast trāpīgāko skanējumu, kādas īpašības nepieciešamas veiksmīgam producentam?

Ha! Lai arī esmu (ar pseidonīmu “Pop Beats Poetry”) uzrādīts kā producents “Goran Gora” debijas albumam un biju līdzproducents pirmajiem trim Instrumentu singliem (kas gan nekur nav uzrādīts un Reinsī ar Šipsī ir visas tiesības teikt, ka tās ir muļķības), šī nu ir tā lieta ar ko domājams mani neviens nesaista. Un šo hobiju es nekad neesmu attīstījis, jo Latvijas limitētajam mūzikas budžetam ļoti piestāv modelis, ka producents principā pilda studijā arī visus tehniskā inženiera pienākumus. Mani tehnika neinetersē nemaz un man patīk strādāt duetā ar pults tehniķi vai inženieri, sauciet kā vēlaties. Ir padomā viens konkrēts mūzikas albums, kura autors mani jau gadiem vēlas pierunāt to producēt, un šobrīd man šķiet esmu atradis savu interesi tajā un varbūt… Varbūt pirmo reizi būtu vērts parakstīties pašam ar savu vārdu, uzvārdu?

Pāris sesiju mācību naktis, kuras augstskolā aizvadīju, viens no svarīgākajiem mūzikas ierakstiem ko spēlēju sev un kursa biedriem fonā bija “The Beach Boys” leģendārais šedevrs “Pet Sounds”! Principā, kaut vai šajā vien platē ir pilnīgi visi padomi, kas jāliek aiz auss lieliskam producentam. Tad ir vēl kādas 50 plates, kas ir gluži kā hrestomātijas...

Kā neļaut rutīnai pārņemt sevi? Kai Tev vispār mēdz kļūt garlaicīgi?

Šajā nozarē un profesijā, ko esmu izvēlējies, nevar kļūt garlaicīgi.

Vai ir kas tāds, par ko sapņo, Tavas jomas “Everests”?
Es nezinu. Es zinu par ko es sapņoju. Par Īlona Maska satelītiem un strauju internetu jebkurā zemeslodes punktā. Atstāšu katram lasītājam pašam tālāk pasapņot un padomāt, ko mūzikas un radio industrija dabūs ar šo gatavu!
 
Kā pavadi brīvo laiku? Kādi ir Tavi hobiji?
Skatos vecu kino un lasu klasisku daiļliteratūru. Skrienu. Kolekcionēju skaņuplates. Izglītojos džezā.
 
 
Kas ir dziesma, kuru pēdējo noklausījies? Vidoklips? Apmeklēts koncerts/ pasākums? Spilgtākais pēdējā laika iespaids.

Dj Boring - Like Water, gatavojos sestdien gaidāmajai “Pieci klausās” radio pārraidei un šī dziesma to noslēgs.

Videoklipus skatos reti. Spilgtākais pēdējā laika iespaids, Glastonberijas 1994. gada “Oasis” uzstāšanās, ko nesen pirmo reizi vēsturē BBC pārraidīja HD kvalitātē, kā arī Pučīnī “Toskas” pērnā gada novembra ieraksts no La Scala operteātra ar Annu Ņetrebko titullomā. Pēdējais vispār bija kaut kāds kosmoss, man operas žanrs nebija tik ļoti jumtu nonesis kopš (bez muldēšanas) deviņu gadu vecuma.

Noslēgumā, lūdzu, dod padomu jauniešiem, kas vēlas strādāt mūzikas/ pasākumu industrijā?
Es nevēlos mūzikas un pasākuma industrijā redzēt jauniešus, kas vēlas tajā strādāt. Es vēlos redzēt tos, kas bez būšanas klāt muzikālajiem procesiem vienkārši nespēj dzīvot un neredz savu vietu it nekur citur!

 

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!