"Radio, radio... Vai vari atbildēt,... Radio, radio... Kā dzīvi nospēlēt?" skan populāras latviešu dziesmas teksts un tas šoreiz trāpa desmitniekā, jo šī mēneša cilvēks, ar kuru gribam iepazīstināt ir Toms Grēviņš!
Toms Grēviņš ir viens no nozīmīgiem Latvijas mūzikas industrijas dalībniekiem, kurš, starp vēl daudziem enerģiskiem entuziastiem, ir ieguldījis mūzikas nozarē daudz darba un spēka un tieši viņa aizrautība ir tas, kas nepieciešams gan esošajiem, gan jauniem spēlētājiem, kuri izvēlas šo nozari par savējo.
Toms Grēviņš / 38 gadi/ radio pārraižu vadītājs un producents, DJ
Izglītība: Nepabeigtas studijas “Audiovizuālās kultūras vēsture un teorija” Latvijas Kultūras Akadēmijā.
Darba pieredze: Medijos kopš 1989. gada, mūzikas industrijā kopš 2000. gada, uz festivālu skatuvēm kopš 2006. gada! Latvijas Televīzija, žurnāls “Sīrups”, “Radio SWH”, “Radio 101”, “Latvijas Radio”, “360 TV”. Regulāri konsultēju Baltijas koncertu tirgu. Tāpat konsultēju dažādu zīmolu muzikālo dizainu, veidoju tiem specializētas pleilistes, kā arī esmu pasākumu vadītājs.
Paša producētā veidota “Mash-up bootleg” atskaņojums “BBC Radio 1”
Protams, tas ir “Dod Pieci!” labdarības maratons.
Mūzikas industrijā, arī Latvijā arvien vairāk būtisku lomu muzikālajā izaugsmē spēlē tieši producents, kas palīdz mūziķiem atrast trāpīgāko skanējumu, kādas īpašības nepieciešamas veiksmīgam producentam?
Ha! Lai arī esmu (ar pseidonīmu “Pop Beats Poetry”) uzrādīts kā producents “Goran Gora” debijas albumam un biju līdzproducents pirmajiem trim Instrumentu singliem (kas gan nekur nav uzrādīts un Reinsī ar Šipsī ir visas tiesības teikt, ka tās ir muļķības), šī nu ir tā lieta ar ko domājams mani neviens nesaista. Un šo hobiju es nekad neesmu attīstījis, jo Latvijas limitētajam mūzikas budžetam ļoti piestāv modelis, ka producents principā pilda studijā arī visus tehniskā inženiera pienākumus. Mani tehnika neinetersē nemaz un man patīk strādāt duetā ar pults tehniķi vai inženieri, sauciet kā vēlaties. Ir padomā viens konkrēts mūzikas albums, kura autors mani jau gadiem vēlas pierunāt to producēt, un šobrīd man šķiet esmu atradis savu interesi tajā un varbūt… Varbūt pirmo reizi būtu vērts parakstīties pašam ar savu vārdu, uzvārdu?
Pāris sesiju mācību naktis, kuras augstskolā aizvadīju, viens no svarīgākajiem mūzikas ierakstiem ko spēlēju sev un kursa biedriem fonā bija “The Beach Boys” leģendārais šedevrs “Pet Sounds”! Principā, kaut vai šajā vien platē ir pilnīgi visi padomi, kas jāliek aiz auss lieliskam producentam. Tad ir vēl kādas 50 plates, kas ir gluži kā hrestomātijas...
Šajā nozarē un profesijā, ko esmu izvēlējies, nevar kļūt garlaicīgi.
Dj Boring - Like Water, gatavojos sestdien gaidāmajai “Pieci klausās” radio pārraidei un šī dziesma to noslēgs.
Videoklipus skatos reti. Spilgtākais pēdējā laika iespaids, Glastonberijas 1994. gada “Oasis” uzstāšanās, ko nesen pirmo reizi vēsturē BBC pārraidīja HD kvalitātē, kā arī Pučīnī “Toskas” pērnā gada novembra ieraksts no La Scala operteātra ar Annu Ņetrebko titullomā. Pēdējais vispār bija kaut kāds kosmoss, man operas žanrs nebija tik ļoti jumtu nonesis kopš (bez muldēšanas) deviņu gadu vecuma.