Kā Fiņķis x DoStudija ar albumu “Bāra ceļš. Akmens Dārzs” paplašina robežas

Raksta attēls - Kā Fiņķis x DoStudija ar albumu “Bāra ceļš. Akmens Dārzs” paplašina robežas Foto: Kristaps Bardziņš

09.12.2016 / Aiga Leitholde

Fiņķi klausītāji jau kādu laiku zina no hiphopa skatuves, savukārt DoStudija ir producentu apvienība, kas producē kā mūziku, tā arī videoklipus.

Šīs savienības rezultātu pilnā krāšņumā varēja novērtēt 10. septembrī, kad koncertzālē AVE Sol ar audivizuālu šovu trīs stundu garumā tika prezentēts mākslinieku kopprojekta albums “Bāra ceļš. Akmens Dārzs”. Tie, kas šo koncertu baudīja klātienē, noteikti būs vienisprātis – tik grandioza albuma prezentācija sen pie mums Rīgā nebija bijusi. Tur (albumā) kaut kam ir jābūt!

“Bāra ceļš Akmens Dārzs” veido 10 dziesmas, stilistiski esot starp hiphopu, elektronisko deju un atmosfērisko mūziku. Muzikāla dzejas grāmata? Pilnīgi iespējams. Šobrīd albumu pilnā garumā var noklausīties tikai CD formātā. Savukārt vietnē youtube atsevišķus skaņdarbus var noskatīties kustīgās bildes jeb videoklipa versijā.

Foto: Helvija Fiņķa arhīvs

“Bāra ceļš Akmens Dārzs” Fiņķis savu sajūtu, pārdomu, novērojumu izteikšanai izmanto tēlainiem izteiksmes līdzekļiem bagātu valodu. Albumā pirmā un arī viena no spēcīgākajām dziesmām  “Dzirnakmeņi” ir sabiedrības sistēmu kritizējoša. Tiek izmantotas metaforas, kuras atpazīstam no latviešu tautas dziesmām, kā kodu, kas raksturo latviešu likteni cauri gadsimtiem.

Albuma romantiskākā dziesma ir “Disene” - lai arī nosaukums ir tik triviāls, tomēr, ko tur daudz liegties, tieši diskotēkās mēdz piedzimt pirmā mīlestība. Mūziķis tekstos viens otram blakus novieto sadzīviskā sarunvalodā lietotus vārdus un semantiski ietilpīgus vārdus, piemēram, gulēt akācijās, kas ir liriska metafora “mīlas priekiem”. Vai arī dziesmā “Mežrozīte” – šampis (šampanietis, hedonisma simbols) līst pāri akmens dārziem, (kam vairāk būtu nepieciešams auglīgs lietus). Šī dažādo laiku valodas mijiedarbība ļauj filozofiskajai domai izskanēt dzīvi un mūsdienīgi.

Hiphopa stilistikai raksturīgā pirmā persona dzirdama dziesmā “Aiziet, dzīvniek!”, savukārt “Žū” mūziķis veido sava veida dialogu ar klausītāju: “Pasmaidi, mēs esam Prāta vētra un divu gadsimtu paaudze.”. Ir arī atslodzes dziesma – “Mūzika/Grūvs”, kur tev atliks vien dejot, dejot un dejot.

“Bāra ceļš Akmens Dārzs” ir labs piemērs tam, cik ļoti mūsdienās dažādas mākslas nozares saplūst vietā un mainās arī laika sajūta – pagātni, tagadni un nākotni izjūtam kā vienu kopumu. Saplūšana notiek arī pašu mūziķu radošajā darbībā - 2016. gada nogalē Fiņķis un DoStudija ir kļuvuši par grupu "FUND".

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!