DDA Savvaļas Elektrosintēze: PRAGAII. Citas intereses lauku būdiņās ar pareizo sajūtu.

Raksta attēls - DDA Savvaļas Elektrosintēze: PRAGAII. Citas intereses lauku būdiņās ar pareizo sajūtu. Ekrānšāviņš no video

25.09.2018 / Edgars Rakovskis

Nule kā publicējuši pirmo singlu no gaidāmā albuma, PRAGAII ir diezgan konkrēti un lakoniski savās atbildēs. Varbūt pat tā arī labāk, jo mūzika šo sarunu lieliski papildina un pavēsta nepateikto.

GATAVOJIES: Dirty Deal Audio Seanss Liepājas Mākslas Foruma ietvaros notiks 30.septembrī!

***

Nepieradinātā elektroniskā mūzikai… Kāpēc ne fanks vai, piemēram, post hārdkors? Kur sakne, motivācija?
Tas nav fanks vai hārdkors, jo tur mēs neesam, mums ir citas intereses, bet mums ļoti patīk fanks un hārdkors.

Kā notiek mūzikas radīšana? Īpaši apstākļi, vide? Tehnoloģijas?
Mums patīk darboties mums neierastās vietās, kas ir lauku būdiņas, bet tajā pašā laikā mums patīk taisīt muzonu mūsu virtuvēs.

Galvenais ir noķert to īsto sajūtu.

Dzīvā izpildījuma realizācija: kā tas notiek? Uz skatuves tiek spēlēti kādi mūzikas instrumenti? Ir kādi, piemēram, ar mūziku nesaistīti elementi?
Mēs miksējam kopā mehānisko mūziku ar dzīvo mūziku gan ierakstos, gan dzīvajā. Ierakstos tiek daudz izmantoti ar mūziku nesaistīti trokšņi un to ģeneratori. Dzīvais nav pavisam dzīvs. 

Vai mūsdienās laptops var tikt uzskatīts par mūzikas instrumentu? Vai mūziku var radīt jebkurš ar noteikumu, ka prot labi apieties ar datoru, mūzikas apstrādes programmām un spraudņiem (plugins)?
Datoru nevarētu saukt par mūzikas instrumentu; tā ir drīzāk platforma, kur tiek sakārtota mūzika. Ja ir vajadzīgās prasmes, tad ar jebko var radīt mūziku.

Nav teikts, ka ir vajadzīgas lielas prasmes; galvenais, lai ir pareizā sajūta par to, kas tiek darīts.

Nupat lasīju Ostina Kleona grāmatu “Steal like an artist”, kur bija citāts: “Immature poets imitate; mature poets steal; bad poets deface what they take, and good poets make it into something better, or at least something different.” Tavas domas mūzikas kontekstā? Kur un vai sākas/beidzas šī “zagšana” un veidojas kaut kas savs? Vai vispār šodien ir iespējams attīstīt oriģinalitāti? Radīt ko jaunu, aizraujošu?
Noteikti, ka notiek zagšana. Tā var būt arī neapzināta rīcība, ko pat nesauktu par zagšanu.

Tā ir informācija, kas nosēžās cilvēku zemapziņās no mīļiem māksliniekiem. Kaut kādā ziņā to var saukt par iedvesmu, kas tiek izlaists caur saviem filtriem.

Oriģinalitāte ir iespējama vienmēr un tā nekad nebeigsies, vienmēr būs kaut kas nepieredzēts. Katrs ir unikāls un ieroči regulāri mainās, un iespējamības paliek bezgalīgas.

Vai un kādu mūziku Tu patērē ikdienā? Mūzikas loma, nozīme Tavā dzīvē ārpus radošā procesa.
Puse klausās, puse nē.

Kādu iespaidu Tavi darbi atstāj uz klausītāju? Vai Tu ieteiktu savus skaņdarbus, piemēram, mūzikas terapijas realizēšanai?
Katrs klausītājs noteikti saklausa kaut ko savu. Mums ir gabali, kuros mēs redzam kaut ko savu, bet citi to nesaskata; tas noteikti pārklājas. Ir lasītas intervijas un dzirdētas dziesmu nozīmes, kas nesaskan ar to, ko mēs tajās dzirdam. Vai mūsu skaņdarbi būtu izmantojami terapijā? Ir cilvēki, kas terapētiski uztver metālu; ir citi, kam tas šķiet lielākais tracis. Citiem ir vajadzīgs vienkārši klusums.

Kas apmeklētājiem jāzina par PRAGAII pirms došanās uz festivālu?
Vajag izrakt pareizos kanālus, lai sasniegtu sajūtu līmeni.

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!