Muzikālā gaume nobriest 35 gadu vecumā

Raksta attēls - Muzikālā gaume nobriest 35 gadu vecumā Foto: pexels.com/ Markus Spiske

25.05.2016 / Parmuziku.lv

Izmantojot straumēšanas dienesta Spotify piedāvātās mūzikas atlases iespējas, analizējot klausītāju sekošanu aktuālajām tendencēm, Spotify tematisko muzikālo programmu veidotājs Eidžejs Kalia (Ajay Kalia) secinājis dažādus interesantus faktus par cilvēku muzikālās gaumes veidošanos.

Visaktīvāk klausītāji interesējas par populāro mūziku vecumā no 14 līdz 25 gadiem. Tīņu gados vīriešu un sieviešu muzikālās gaumes ir vienādas. Vēlāk klausītājs sāk nodalīt, kura ir un kura nav viņa mūzika. Vīrieši savu muzikālo gaumi veido striktāk par sievietēm.

Muzikālā gaume sasniedz briedumu 35 gadu vecuma un paliek nemainīga. Ap 42 gadu vecumu klausītāju atkal sāk interesēt populārā mūzika. Vecāki sāk klausīties mūziku, kas ir aktuāla viņu pusaugu bērniem, ar nostaļģiju atceras savas jaunības diskotēkas.

Visu pētījumu var aplūkot šeit.

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!