Mākslīgā intelekta (MI) spējas pēdējā gada laikā raisījušas vairākas diskusijas par to, cik daudz un tieši kā pasārgāt mūziķu karjeras no straujās tehnoloģiju evolūcijas ietekmes.
Ietekmīgā mūzikas industrijas milža ‘‘Warner Music Group’’ (‘‘WMG’’) galvenais izpilddirektors Roberts Kainsls (Robert Kyncl) nācis klajā ar paziņojumu, kas liecina, ka industrija virzās uz priekšu MI jautājumā, vēsta mūzikas jaunumu medijs Musically.
‘‘Vārda, imidža un balss līdzībām vajadzētu būt aizsārgātām tāpat kā tas šobrīd tiek darīts ar autortiesībām. Taču šādas aizsardzības ieviešana prasīs laiku. Līdz tam mēs šajā jautājumā aktīvi sadarbosimies ar mūzikas izplatītājiem,’’ norādīja R. Kainsls.
Nedēļas ievadā vairākos medijos jau izskanējusi vēsts, ka politiķi ASV gatavo jaunu publicitātes likumu, kas dotu tiesības visiem štatiem risināt MI jautājumu.
‘‘WMG’’ galva arī norādīja, ka MI jautājumam ir vairākas līdzības ar lietotāju radītu saturu, liekot noprast, ka velkamas paralēles ar Kainsla iepriekšējā darba uzdevumiem platformā ‘‘YouTube’’, kur jau vairākus gadus atpakaļ tika risināti autortiesību jautājumi.
‘‘Rīcības plāns jau sen ir gatavs. Mēs uzbūvējam multimiljardu dolāru vērtu biznesu, kurš pašlaik pelna vairākus miljardus gadā. Risinājumi, kurus radījām šobrīd ienes pamatīgu peļņu visiem. MI ir tieši tas pats tikai ar super-rīkiem. Mums šim jautājumam jāpieiet ar to pašu apdomu, reizē pārliecinoties, ka mūziķiem ir sava teikšana,’’ uzsvēra Kainsls.