Globālās ierakstītās mūzikas tirgus ienākumi pērn pieauguši par 18.5%, vēsta Starptautiskās Fonogrāfijas industrijas federācijas (IFPI) publicētā atskaite par 2021. gadu.
Tirgus vērtības kāpumam līdzējusi joprojām augošā cilvēku interese par straumēšanas servisu abonēšanu. Kopējie ieņēmumi 2021. gadā sasnieguši teju 26 miljardus ASV dolāru. No straumēšanas servisiem gūtie ieņēmumi palielinājušies par 21,9% (12,3 miljardiem dolāru), salīdzinot ar 2020. gadu. Atskaitē minēts, ka pērnā gada beigās straumēšanas servisus bija abonējuši 523 miljoni lietotāju.
Kopējie ienākumi (ieskaitot lietotājus, kuri servisus izmanto bez abonēšanas) auguši par 24,3%, sasniedzot gandrīz 17 miljardus dolāru jeb 65% no kopējā globālā mūzikas tirgus. Papildus straumēšanai, palielinājušies ienākumi arī no fiziskās mūzikas formātiem (+16,1%) un izpildītāju tiesībām (+4%).
10 populārākie un visvairāk ienākumus guvušie mūziķi 2021. gadā bijuši (dilstošā secībā): ‘‘BTS’’, Teilore Svifta, Adele, Drake, Eds Šīrans, The Weeknd, Billija Ailiša, Džastins Bībers, Seventeen un Olīvija Rodrigo. Britu dziedātājās Adeles jaunākais albums ‘‘30’’ ieņēma pirmo vietu kā pārdotākais albums visos formātos, turpretim kanādiešu dziedātājs The Weeknd ar ‘‘Save Your Tears’’ bija populārākais digitālais singls.
Straujāko reģionālo izaugsmi piedzīvojuši Tuvie Austrumi un Ziemeļāfrika, kur 95% no visiem ienākumiem sekmē tieši straumēšana.
Amerikas Savienotajās Valstīs mūzikas tirgus ieņēmumi palielinājās par 22,6%, turpretim Kanādas par 12,6%.
Toties pasaules otrajā lielākajā mūzikas tirgū – Eiropā, ienākumi pieauguši par 15,4%. Apvienotajā Karalistē (+13,2%), Vācijā (+13,2) un Francijā (+11,8).