Spēlējis kopā ar džezmeņiem, akadēmiskajiem mūziķiem, reperiem, tautas mūziķiem, mīl uzstāties arī solo, turklāt ne tikai kā dīdžejs, bet arī kā mūzikas producents.
Runa, protams, ir par pasaules čempionātu dalībnieku DJ Monsta. Mums viņš tik ļoti patīk, ka nolēmāt iedzīt Monstu stūrī, ko ir ļoti vienkārši izdarīt, uzdodot vienu vienīgu nogalinošu jautājumu – nosauc, lūdzu, piecus labākos dīdžejus pasaulē! Visu cieņu, viņš tomēr tika galā arī ar šo uzdevumu.
“Izvēloties dīdžejus, “izgāju cauri” visiem tiem, kuriem sekoju, un viņu ir tik daudz! Pēdējos gados esmu pastiprināti pievērsies “turntablist” kultūrai, tādēļ izvēlējos personīgos favorītus no šīs sfēras.”
Šogad viesojās “Positivus” festivālā. Viņš ir viens no leģendārākajiem hip-hop/turntablist dīdžejiem, kurš ieguvis trīs pasaules čempiona titulus pēc kārtas (1998-2000). Viens no retajiem, kurš pēc titula iegūšanas turpina attīstīt dīdžeja prasmes, radot jaunas “fīčas”. Pagājušajā gadā kopā ar DJ Four Color Zack viņš uzsāka dj-mix sēriju “2 Cents”. Mērķis ir ne tikai smuki samiksēt dziesmas, bet ar miksa palīdzību arī paust savu viedokli. Patreiz “2 Cents” sērijā iznākuši divi miksi.
Dīdžejs no neliela ciemata Vācijā, taču kļuvis par vienu no respektētākajiem dīdžejiem “turntablist’u” scēnā. Viņš ir viens no (ja ne pats, pats) tehniskākajiem un precīzākajiem dīdžejiem pasaulē. Arī DJ Craze ir izteicies, ka Unkut ir viens no labākajiem dīdžejiem. Viņa video var skatīties ar atvērtu muti un tikai nojaust, cik daudz darba viņš ieguldījis, lai sasniegtu tādu tehnisku un muzikālu līmeni.
Visi iepriekš minētie dīdžeji ir no “turntablist” kultūras, taču dīdžeju uzdevums ir arī atlasīt no visas lielās muzikālās informācijas gūzmas lieliskas dziesmas. Dīdžeji manuprāt ir kā filtri, kuri interesējas par kādu mūzikas novirzienu un atlasa viņuprāt zīmīgākās dziesmas, kuras spēlēt pasākumos vai ar kuru palīdzību citādāk iepazīstināt klausītājus ar jauno mūziku un tās tendencēm. Gilles Peterson nav tehniski zīmīgs, taču mūzikas selekcija viņam ir fantastiska. Ik nedēļu sestdienās “BBC Radio 6” skan viņa raidījums, kuram ir jau vairāk nekā 20 gadus sena vēsture. Viņš ir muzikālās tendences noteicējs nu jazz, pasaules, afro, latin un elektroniskās mūzikas pasaulē! Gilles Peterson ir arī sava ierakstu kompānija “Brownswood”.
Dīdžejs, kurš manuprāt, ir uzsācis dīdžejošanas nākotni. Viņš nespēlē vienkārši dziesmu no sākuma līdz beigām, taču ir izkopis savu pasniegšanas veidu, remiksējot mūziku dzīvajā. Enferno to dara ļoti muzikāli un tehniski. Mūsdienās dīdžeju programmas ir aprīkotas ar daudz un dažādām iespējām, tādām kā taisīt cilpas, mainīt dziesmas tonalitāti, ar vienu pogas spiedienu pārlēkt uz jebkuru vietu dziesmā un daudzām, daudzām citām funkcijām. Enferno to visu ir pielāgojis sev un, liekot lietā programmēšanu, dara brīnumu lietas.
Viens no iedvesmojošākajiem, tehniskākajiem, neparastākajiem dīdžejiem, kurš “turntablism’u” ir pacēlis citā līmenī, un viņam nav neviena līdzīga visā plašajā pasaulē. Q-Bert līmeni sasniegt ir gandrīz neiespējami. Viņš ir kā zinātnieks, kurš izdomājis lielāko daļu “scratch” tehniku un vēl joprojām savos 47 gados studē dīdžeju kultūru un “scratch” mākslu. Citi dīdžeji viņu sauc par cilvēku no citas planētas vai par dīdžeju no nākotnes. Viņa domāšanas veids ir neparasts, “out of box”. Man ir palaimējies ar viņu dzīvē aprunāties. Fantastisks cilvēks ar smalku humora izjūtu.