Praktiskas idejas, kas var palīdzēt izcelties starp pārējiem.
Daļai kafejnīcu īpašnieku šis punkts šķiet pavisam pašsaprotams, taču daudziem pat pēc vairākiem darbības gadiem tā īsti nav skaidrs, kas tad ir tie cilvēki, kas pie viņa atpūšas. Tieši tāpēc, velti laiku un aprunājies ar apmeklētājiem īpaši tiem, kas iegriežas bieži, lai noskaidrotu, kas viņiem patīk, ko viņi vēlētos mainīt utt. Nekas sarežģīts, bet var ļoti palīdzēt nākotnē.
Kā pierāda pētījumi, fona mūzika var būtiski ietekmēt kafejnīcas peļņu un pat maina cilvēka uztveri par ēdiena garšu, tāpēc šim aspektam nedrīkst pievērst par maz uzmanības! Atskaņo radio, izveido pleilistes straumēšanas vietnēs vai sagatavo īpašus diskus – tas, kā to nodrošini, ir Tavā pārziņā, taču mūzikai jo īpaši pludmales kafejnīcā, kur cilvēki ir atpūtas noskaņojumā, nevajadzētu būt tikai troksnim fonā. Neaizmirsti, ka par mūzikas izmantošanu ir arī jāmaksā, tāpēc šeit vari noskaidrot, kas jādara, lai izņemtu mūzikas licenci.
Ja savā pludmales kafejnīcā nemaz vai gandrīz nemaz netirgo neko ēdamu, varbūt ir vērts par šo jautājumu padomāt vēlreiz – uzkodas patīk visiem, īpaši jau pie ūdeņiem. Savukārt tad, ja Tev ir pieejama pavāru komanda, izcel to, kas viņiem sanāk vislabāk – tādējādi gan pašiem pavāriem būs lielāks prieks gatavot, gan klienti vairāk ievēros pašu labāko, kas kafejnīcā ir pieejams!
Līdz ar ēdienkartes papildināšanu vai vismaz kādu ēdienu izcelšanu, nenāktu par ļaunu arī piestrādāt pie dzērienkartes. Visvienkāršākais un efektīvākais veids – tajā izcel un piedāvā ar bezalkoholiskos kokteiļus, lai interesanti dzērieni būtu pieejami visai ģimenei, arī šoferiem un mazākajiem!
Labs veids, kā iepazīstināt ar sevi vairāk potenciālos klientus ir dažādu pasākumu rīkošana. Ja pazīstamu dīdžeju uzaicināšana vai koncertu rīkošana nav pa kabatai, vai arī tam trūkst vietas, vienmēr ir iespējas rīkot open mic tipa pasākumus. Lēti, jautri, un jauna tipa publika garantēta.
Laiku pa laikam pamainīts kafejnīcas galdu izkārtojums, dekorācija vai bāra noformējums visu noteikti padarīs interesantāku. Īpaši vari piedomāt par to, lai cilvēkiem būtu ērti komunicēt – piemēram, pārbaudi, vai kādā vietā tumbu dēļ nav ļoti liels troksnis u.tml.
Ja jau interjers ir pamainīts, arī eksterjera atsvaidzināšanai vajadzētu būt dienas plānā. Pludmales kafejnīcām interjers un eksterjers ļoti bieži ir vienots jēdziens, bet šeit neaizmirsti divas galvenās lietas. Pirmkārt, padomā par izkārtni vai vizuālo noformējumu, lai Tavu kafejnīcu klienti vispār pamanītu. Otrkārt, nodrošini iespēju visiem pasēdēt arī ārā – ja jau kafejnīca atrodas pie ūdeņiem, to noteikti gribēs daudzi. Turklāt lēti plastmasas dārza krēsli nav īsti labs risinājums.
Ir pārsteidzoši, cik daudzi uzņēmēji ignorē iespēju popularizēties sociālajos tīklos un mājaslapā. Ja trūkst līdzekļu mājaslapas izveidei, tad kontus sociālajos tīklos izveidot var jebkurš. Un tur ievietota informācija par ēdienkarti, cenām, gaidāmajiem pasākumiem, darbalaiks, bildes no kafejnīcas un cita informācija klientiem uzreiz dod skaidru priekšstatu, kas tā ir par vietu.
Pastāvīgie klienti ir tie, kas par kafejnīcu citiem stāstīs visvairāk un to apmeklēs visbiežāk, tāpēc izdomā veidu, kā viņiem pateikt „paldies”. Personīga attieksme, īpaši piedāvājumi, laiku pa laikam kāds bezmaksas ēdiens vai dzēriens – tas viss tikai nostiprinās viņu vēlmi turpināt atgriezties.
Nē, eksperimenti nenozīmē tikai ģimenei draudzīgas pludmales kafejnīcas pārvēršanu par tehno mūzikas klubu. Eksperiments var būt arī kāds jauns īpašais piedāvājums, pakalpojums, pat ēdiens, dzēriens vai telpas iekārtojums. Viss tas, kas potenciāli kādā brīdī var kļūt par lielu peļņu nesošu pasākumu, ir jāpamēģina - ja nu – izdodas?