Kafejnīcu Miit Cofee apmeklē gan mākslinieki, gan studenti, gan arī biroja cilvēki un viens no lielākajiem baristu izaicinājumiem ir uzminēt, kāda mūzika vieno viņus visus. Kā to paveikt, tajā pat laikā nezaudējot savu identitāti, ar Miit pieredzi dalās barista Gatis Treimanis.
Gatis, kura dzīvē mūzika vienmēr spēlējusi lielu lomu, nevar iedomāties kafejnīcu, kurā valdītu pilnīgs klusums. Viņaprāt, mūzika aktivizē smadzeņu darbību, liek paskatīties uz lietām no cita skatu punkta un pilnīgi noteikti – ietekmē garšas izjūtu. “Cilvēki uz kafejnīcu dodas, lai paēstu, atpūstos un arī, lai gūtu pozitīvas emocijas, un mūzika pilnīgi noteikti tajā spēlē svarīgu lomu,” stāsta Gatis. Viņš uzsver, ka kafejnīcas nav tikai robotiska vieta, kurā iegādāties ēdienu un paēst – apmeklētāja kopējo pieredzi veido vairāku elementu kopums un apkalpojošā personāla attieksme. Viņš ar lepnumu stāsta, ka ir apmeklētāji, kuri uz Miit dodas tieši mūzikas izvēles dēļ, kā arī piemin gadījumu, kad atkāpās no tradicionālā kafejnīcas mūzikas žanra – indī un rokmūzikas – , atskaņojot pie hiphopa žanra piederošu mūziku, par ko beigās saņēmis atzinību no apmeklētājiem.
Šajā kafejnīcā pilnīgi noteikti nedzirdēsiet vienas un tās pašas dziesmas. Mūzikas sarakstus izvēlas katrs barista un nereti regulārie apmeklētāji atpazīst baristas tieši pēc mūzikas saraksta tipa. No rītiem Miit skanēs mierīga, motivējoša, bet ne pārāk agresīva mūzika, lai ļautu cilvēkiem pamosties un noskaņoties dienai, pusdienās un pēcpusdienā – tāda, kas neļaus pēc maltītes samiegoties un dos enerģiju atlikušajai dienai, bet vakara noskaņa var būt ļoti dažāda – no džeza, līdz rokmūzikai. Vēl bez ierastā principa pielāgot mūzikas sarakstu rīta, pēcpusdienas un vakara noskaņām, baristas vēro apmeklētāju uzvedību. Ja tajā sapulcējušies studenti, tad tiek piemērota mūzika, kas palīdz koncentrēties, ja draugu kompānija – tad mazliet brīvāka, aktīvāka mūzika.
Barista atklāj arī nerakstītu cofeeshop mūzikas sarakstu likumu – neatskaņot pārāk daudz mūzikas minorā, bet koncentrēties uz mažoru. Otrs nerakstītais likums būtu – nekādu reklāmu – Gatis uzskata, ka tas izjauc kafejnīcā ieturēto atmosfēru, izsit no ritma un sniedz lieku informāciju, kuru parasti apmeklētāji nevēlas kafejnīcās saņemt.
Par pētījumu “Mūzikas patēriņa indekss”
Biedrība “Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Kantar TNS” veic pētījumus par mūzikas klausīšanās paradumiem, aptaujājot ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18-55 gadiem. Pētījuma jautājumi ir sadalīti divās daļās – regulārie jautājumi, kas attiecas uz iedzīvotāju mūzikas patēriņu un viedokli par mūzikas radītāju tiesību ievērošanu, un mainīgā jautājumu daļa, kuras mērķis ir noskaidrot sabiedrības attieksmi pret aktuālajiem notikumiem mūzikas nozarē dinamikā.