Viens no ietekmīgākajiem pasaules mūzikas resursiem, žurnāls NME, turpmāk būs pieejams bez maksas. Ko tas vēsta par pārmaiņām medijos?
Pirms nepilna mēneša, jūlija sākumā, britu laikraksts The Guardian jau vēstīja, ka slavenais/skandalozais/ietekmīgais britu mūzikas žurnāls NME turpmāk maina darbības stratēģiju un būs pieejams bez maksas. Vai tas nozīmē drukātās mūzikas preses norietu jeb tomēr vēsta par jaunu sākumu mediju pasaulē? Nav noslēpums, ka arī citi britu laikraksti, piemēram, Time Out, jau kādu laiku darbojas bezmaksas režīmā, piedāvājot avīzes autobusu pieturās, metro stacijās un citās, pilsētām stratēģiski svarīgās, vietās.
NME pārdošanas ieņēmumi krītas ik gadu
Svarīgākais iemesls tam ir žurnālu tirāžas pieauguma veicināšana. Ja maksas versijā NME spēja pārdot ap 15 000 iknedēļas eksemplāru, pašlaik izdevēju jaunais mērķis ir vismaz 300 000 ikmēneša tirāža.
Ir skaidrs, ka mūzikas un mediju biznesā nekas nestāv uz vietas, un tam, ka NME pārdošana ik gadus kritās par 20%, ir savas sekas. Paralēli ir plānots attīstīt www.nme.com lapu, piedāvājot informāciju digitāli un pieejamu dažādās sociālo mediju platformās.
Drukātā prese mainās uz neatgriešanos
Ko par NME jaunumiem raksta sociālo mediju lietotāji?
Dotajā brīdī tvitera lietotāji ir satraukušies par mūzikas laikraksta izplatīšanas iespējām un to, kādu saturu turpmāk publicēs NME. Tāpat nav skaidrības par to, vai šādi laikraksts nezaudēs esošo un izdevumam uzticīgo auditoriju.