Samaksa par uzstāšanos koncertos, tīra un sakopta vide kafejnīcās, arvien pieaugošā straumēšanas serveru izmantošana. Tās ir tikai dažas vadošās tendences mūzikas patērēšanas ieradumos Latvijas iedzīvotāju vidū. PS. Vai zināji, ka mūziku CD formātā iegādājas tikai nepilna desmitā daļa no aptaujātajiem?
1. 72% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā klausās mūzikas ierakstus vismaz 1X nedēļā.
2. Katru dienu mūzikas ierakstus salīdzinoši biežāk klausās gados jaunāki iedzīvotāji (18-29 gadi), tostarp arī skolnieki un studenti.
3. Lielākā daļa iedzīvotāju, kuri klausās mūzikas ierakstus vismaz reizi mēnesī, mūziku klausās mājās (42%).
4. 63% iedzīvotāju, kuri klausās mūzikas ierakstus vismaz reizi mēnesī, visbiežāk mūziku klausās tiešsaistē (Spotify, Deezer, Youtube.com u.c.).
5. Tikai 11% iedzīvotāju joprojām iegādājas mūziku CD formātā.
6. 97% iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka mūziķiem pienākas atlīdzība par uzstāšanos koncertos (97%).
7. Tikai 41% iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā piekrīt viedoklim, ka mūziķiem pienākas atlīdzība par dziesmu atskaņošanu veikalos/ kafejnīcās.
8. Kafejnīcas un veikala izvēlē kā svarīgākos aspektus 99% iedzīvotāju min tīru un sakoptu vidi.
9. 83% iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā norādījuši fona mūziku kā svarīgu aspektu veikala/kafejnīcas izvēlē.
10.44% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā ir informēti par LaIPA darbību, no tiem 5% ir ļoti labi informēti un 39% - daļēji informēti.
Seko līdzi informācijai par LaIPA veiktajiem pētījumiem arī turpmāk, izpētot aktuālos faktus par mūziku, tās lietošanas paradumiem un citām, ar mūzikas industriju saistītām, tendencēm.