Kuri ir labākie gaidāmie albumi, ko maijs līdz ar pavasari būs nogādājis mūsu mūzikas atskaņotājos?
Mumford & Sons – Wilder Mind (4. maijs)
Pēc diviem satriecoši veiksmīgiem albumiem Mumford & Sons izlēma atmest visu to, kā dēļ publika viņus bija iemīlējusi, sākot ar bandžo un beidzot ar publisko tēlu, lai spēlētu tādu mūziku, kādu pašiem gribas, nevis turpinātu soļot pa iepriekš iemīto taciņu. Viena taisnība, kā viņiem tas izdevies, diez vai tiks atrasta – kamēr daļai liekas, ka šis ir garlaicīgs U2 un Coldplay savienojums, citi pārmaiņas dēvē par tikpat leģendārām kā savulaik Bobam Dilanam (Bob Dylan), kura rokās paņemto elektrisko ģitāru arī uzreiz visi nenovērtēja. Laikam jau šī ir tā reize, kad katram pašam ir jāizlemj, kā tad ir labāk, un kaut vai tikai tāpēc Wilder Mind ir ieraksts, ko noklausīties derētu ikvienam.
_________________________________________________________________________________________________________
Snoop Dogg – Bush (12. maijs)
Pēdējos gados par Snoop Dogg kā reperi ir dzirdēts nedaudz mazāk, nekā ierasts, taču ar savu trīspadsmito studijas albumu viņš ir izbeidzis eksperimentus ar regeju, tā vietā atkal ierakstot kārtīgu hiphopa ierakstu. Jauno veikumu no pirmās līdz pēdējai sekundei ir producējis Farels Viljamss (Pharrell Williams), kas lieliski ir jūtams ikkatrā dziesmā, kuras visas pamatīgi ir ietekmējuši funk ritmi. Iespējams, tikai tagad mēs tā pa īstam varam apjaust, cik liela ietekme uz mūzikas attīstību bijusi Daft Punk superhītam Get Lucky – tā atbalsis šeit ir jūtamas caur un caur.
_________________________________________________________________________________________________________
The Tallest Man On Earth – Dark Bird Is Home (12. maijs)
Zviedru dziesminieka pirmais albums pēdējo trīs gadu laikā esot viņa līdz šim personiskākais un atklātākais darbs, kas tapis, ceļojot visapkārt pasaulei. Šo ceļojumu laikā skaņdarbi arī ir ierakstīti – gandrīz katrs no tiem ne tikai citā studijā, bet pat citā valstī, brīžiem nesmādējot iespēju iemūžināt kompozīcijas pat pamestos šķūņos. To, cik ļoti šādas detaļas būs jūtamas The Tallest Man On Earth jaunajā veikumā, pagaidām vēl grūti prognozēt, taču pirmie vēstneši liek raudzīties uz to ar pamatīgām cerībām par lielisku folkmūziku!
_________________________________________________________________________________________________________
Brandon Flowers – The Desired Effect (18. maijs)
Jau savā pirmajā studijas albumā Flamingo, kā arī vēlāk sekojošajos The Killers darbos, grupas līderis Brendons Flauverss nekautrējās koķetēt ar astoņdesmito gadu stilistikā ieturētu popmūziku, tomēr The Desired Effect šis flirts ir pārgājis pavisam citā līmenī, pilnībā iemiesojot sevī šī laika posma estētiku. Ko tas nozīmē mūzikai? Ļoti lipīgus meldiņus, paredzamus, bet viennozīmīgi jaukus muzikālos risinājumus un, dziesmas, kurām visām ir pamatīgs potenciāls likt pūļiem visas pasaules stadionos tām dziedāt līdzi.
_________________________________________________________________________________________________________
Twenty One Pilots – Blurryface (19. maijs)
Pirms pāris gadiem Positivus redzētie muzikālie hameleoni Twenty One Pilots savā jaunajā vēl spilgtāk nekā jebkad iepriekš apliecinās – ja nevari izvēlēties vienu žanru, kurā izpildīties, vari apvienot mūzikā pilnīgi visu. Kas svarīgi, šo kokteili viņiem arī izdodas veiksmīgi iznest, dziesmās savienojot elementus no elektroniskās deju mūzikas, screemo, repa, roka un vēl visdažādākajiem žanriem, un liekas, ka viņiem pirmajiem pasaules vēsturē kas tāds ir izdevies. Spriežot pēc pirmajiem albuma vēstnešiem – šoreiz kokteilis ir ne tikai pašmērķis vai nespēja noturēties konkrēta žanra rāmjos, bet gan kārtīgi noslīpēts un pārdomāts skanējums, kurā ir ļoti piedomāts, lai nekas nekrīt ārā no kopējās koncepcijas.