Jaunais eko-futūristiskais singls tika veidots par 2021. gada pavasari kā dabas mošanās procesu, kurš noris neatkarīgi no tā, kas notiek pasaulē. Sniegpulkstenītes simbolizē jaunā gada pamošanos dabā.
Komponēšanas procesā tika izmantoti video klipā redzamie sniegpulkstenīšu ziedi, jo tieši no tiem tika iegūta MIDI informācija. Bez pašiem ziediem nebija iespējams paredzēt ģenerēto impulsu raksturu, ritmu, tembru.
Lai labāk raksturotu augu skaņu izmantojumu, tika iesaistīta režisore Laima Graždanoviča un video operators Ansis Landorfs. Līdzšinējā augu ģenerētās mūzikas izmantošana “Waterflower” darbībā ir pierādījusi, ka skatītāji ar grūtībām atšķir, kuras skaņas ir augu radītas un kuras ir aranžētas. Laimas Graždanovičas un Anša Landorfa iesaistīšana projektā bija ar mērķi sniegpulksteņu klātbūtni skaņu ģenerēšanā padarīt skaidrāku skatītājiem. Mūzikas video ir redzams dokumentāls materiāls no veidošanas procesa. Dažādās kameras un to kvalitātes reprezentē to, kā “Waterflower” mūzika tiek būvēta - gabaliņu pa gabaliņam, izmantojot semplus, vides ierakstus, un no augiem iegūtos MIDI datus.
“Waterflower” autore Sabīne Moore par dziesmas iedvesmu saka: “Mani ļoti iedvesmoja avantgarda elektronikas pleijliste, kuru veidoju Spotify. Ar to novēroju augošo klausītāju interesi par 21. gadsimta popu, iepazīstot hyperpop un PC music stilu. Atklāju pašmāju elektronisko mūziķi “Himera”, no kura nedaudz ietekmējos “Sniegpulkstenītes” skanējumā. “Sniegpulkstenītes” man arī atsauc tādas latviešu elektronikas grupas kā “Mixeri”, “100 Debija”, “Tranzīts”. Viņu mūzikā, manuprāt, ir kaut kas patiess un nepiespiests, jo tā tika radīta ar ierobežotām digitālo instrumentu iespējām. Tagad producents var izvēlēties no šķietami neierobežota daudzuma skanējumiem.”
Projekts tapis pateicoties “LaIPA” stipendijas atbalstam.