Iepazīsties! Mēneša Industrijas cilvēks – Bruno Roze!

Raksta attēls - Iepazīsties! Mēneša Industrijas cilvēks – Bruno Roze!

01.10.2019 / Parmuziku.lv

Šogad tiek atzīmēta mūzikas izdevniecības "I Love You Records" 10 gadu jubileja. "I Love You Records" ir neatkarīga mūzikas izdevniecība, kas sadarbojas ar dziesminiekiem, indie folka, indie popmūzikas un eksperimentālā roka mūziķiem no Baltijas valstīm un Skandināvijas. Savukārt daudziem īpašu vietu sirdī glabās atmiņas par bāru vecrīgā ar tādu pašu nosaukumu, kurā pavadītas daudzas dienas un naktis, iepazīstot jaunus māklsiniekus un mazāk dzirdētu mūziku. Uz jau ierastajiem jautājumiem lūdzām atbildēt, "I Love You Records" māksliniecisko vadītāju, jaunās mūzikas meklētāju - Bruno Rozi.

"I Love You" savu darbību sāka 2009. gada rudenī, kad laida klajā savu pirmo ierakstu – neilgu laiku pastāvējušās grupas “Zvani” koncertierakstu no "I Love You" skatuves Positivus festivālā. Šis albums CD formātā tikai izdots tikai 100 eksemplāros un pašlaik ir kļuvis par lielu retumu. Sekoja sadarbība ar mūziķi Goran Gora, igauņu grupu Ewert and The Two Dragons, eksperimentālā roka duetu Mona De Bo, dziesminieci Alisi Josti, grupām Laika Suns, Židrūns un citiem māksliniekiem.

Bruno Roze / 46 gadi/ jaunās mūzikas meklētājs - I Love You Records

Izglītība: Sāku Ogres vidusskolā, kas tajā laikā skaitījās lielākā skola LPSR - mums bija 10 paralēlklases, vēlāk iestājos Lietišķajos, pēc tam pabeidzu Latvijas Mākslas akadēmijas Scenogrāfijas nodaļu.

Darba pieredze: Dailes teātris, LNT, DDB, Metro Leo Burnett, Baddog, Ad Astra, I Love You Records un vēl citas vietas.

Starptautiskā pieredze: Starptautiskā pieredze gūta tūrisma braucienos, koncertos un piedaloties mūzikas konferencēs.
 
Kas ir dziesma, kuru pēdējo noklausījies? Vidoklips? Koncerts? Spilgtākais pēdējā laika iespaids. 
Pēdējā dziesma "Suede" - Animal Nitrate, sāku lasīt viņu bio un tas pavilka līdzi klausīšanos. Koncerts - "Super Besse" + Human Tetris, kas arī ir pēdējais spilgtākais iespaids. Viņiem tā sevis izlikšana koncertos ir fascinējoša. Patīk vai nepatīk, bet vienaldzīgs nevar palikt.
 
Pastāsti par saviem pienākumiem profesionālajā jomā, kā varam Tevi nosaukt?      
Es varētu saukties radošais direktors jeb mākslinieciskais vadītājs, pārsvarā arī jaunās mūzikas meklētājs. Mums nav stingri nospraustu pienākumu, bet vizuālā un saturiskā daļa stipri vien ir manā pārziņā. Man tikai vajadzētu iemācīties atbildēt uz epastiem, šad tad aizmirstas.
 
Kā nonāci līdz šādam darbam/ nodarbei?
Viss notika kautkā loģiski, sākās ILY bārā, kad Goran Gora sēžot pie bāra bikli jautāja: “Vai es varētu sarunāt šeit uzspēlēt kautkad? Toms Grēviņš manu dziesmu spēlēja pa radio.” Tā tas arī aizsākās - bārā sāka spēlēt grupas, kādam tās bija jāizvēlas un es biju atbildīgs par to kas skan ILY bārā. Vēlāk iesaistījās Dace (Volfa), kas pārņēma lielu daļu šo atbildību. Tā mēs sākām atbalstīt jauno mūziku, kas vēlāk izveidoja I Love You Records.
 
 
Kādi ir lielākie, biežākie ikdienas darbā sastopamie izaicinājumi?
Sabalansēt iespējas ar vēlmēm, šinī gadījumā tās ir vairāku cilvēku vēlmes, kas jāspēj apmierināt, vai vismaz atrast vidusceļu. Ir jāaiziet no A līdz Z neizlaižot nevienu burtu, un ir jāizdomā kā to paveikt maksimāli efektīvi. Šeit gan pulka vēl jāmācās.
 

Ar kuru no padarītajiem darbiem/projektiem lepojies visvairāk?
"Super Besse" dziesma Antonija Maras filmā "Hotel Mumbai", aizgāju uz kino, lai dzirdētu Holod uz lielā ekrāna, tiesa diezgan asiņainā ainā. Es sēdēju kino, skatījos uz apkārtējiem un ārkārtīgi lepojos, pirmām kārtām par "Super Besse" un tad ar sevi.
Kā dziesma nokļuva filmā   - stāsts tam visam apakšā ir gaužām triviāls, viņi uzstājās Tamperē showcase festivālā un kautkādu iemeslu pēc, ne grupa ne es nebijām paņēmuši lidzi CD un plates, es biju sapratis, ka būs viņiem - viņi, ka man. Grupa uzstājās mazā bārā Doris, kurš diezgan labi piepildījās ar mūzikas industrijas cilvēkiem, kas bija diezgan lielā sajūsmā, vēlāk vakarā Vācijas Domino pārstāve ar kāda festivāla promoteri sprieda - vajadzētu vai nevajadzētu viņiem dziedāt angliski.  Kā jau tas koncertos pieņemts, cilvēki vēlas iegādāt kādu disku vai plati, ja viņiem koncerts paticis, es plātīju rokas un teicu, ka nav, diemžēl . Kāda lēdija iedeva man vizītkarti, un lūdza vai es nevarot aizsūtīt viņai plati, viņa samaksāšot utt, izrādījās, ka viņa ir sync kompānijas vadītāja no Losandželosas, apmainījāmies kontaktiem, un kad atgriezāmies mājās, aizsūtīju viņai plati.
Vēlāk viņa atrakstīja - ka esot piedāvājumā filma, kurā, kā uzliets, derētu "Super Besse" - Holod. Vienojāmies, parakstījām papīrus un gatavs - varēju sēdēt kino un priecāties.

Kuras izglītības ceļā apgūtās prasmes pielieto darbā? Kādas īpašības nepieciešamas veiksmīgam izdevējam?
Grūti to būtu nosaukt par zināšanu izmantošanu, jo tā virspusēji skatoties scenogrāfija no mūzikas izdošanas ir patālu, bet scenogrāfija ir iemācījusi labi orientēties laikā un telpā, kurā mirklī un kāpēc būtu jāieslēdz īstais prožektors.
Svarīgākais, manuprāt, ir nemelot nedz sev, nedz citiem, būt vienmēr gatavam klausīties un neielaisties kompromisos. Kādreiz kāds “nē” ir daudz vērtīgāks par “jā”.
 
 
Kā neļaut rutīnai pārņemt sevi? Kā padarīt katru dienu interesantu? Vai Tev vispār mēdz kļūt garlaicīgi? 

Nu kāda rutīna mūsu klimata apstākļos? Četri gadalaiki un katrā no tiem iespējams vēl piedzīvot divus citus. Bet, ja nopietni mūzika laikam nav tā mākslas formā, kura varētu garlaikot, vienmēr taču var ieslēgt nākamo dziesmu. Katrs jauns kādas grupas albums ir atkal jauns stāsts un katram šim albumam ir kāds cits klausītājs, šajā sfērā es pat nevaru iedomāties situāciju, kurā varētu piezagties rutīna. Varbūt man ir paveicies?

Kā pavadi brīvo laiku, kādi ir Tavi hobiji? 
Brīvais laiks aiziet bērniem, bet hobijs ir makšķerēšana, konkrētāk mušiņmakšķerēšana. Katru gadu augusta sākumā ar vēl 3 draugiem dodamies Lapzemes nekurienē bez telefoniem un vieglas dzīves atribūtiem, lai mūs nokostu odi, kas pēdējos gados tur ar kļuvuši par retumu, no rīta līdz vakaram makšķerētu un “pārstartētu cietos diskus”. Būtībā rehabs caur hobiju. Atgriežoties ir spēks pilnīgi visam.
 
 
Vai ir kas tāds, par ko sapņo, Tavas jomas “Everests”? 
Ar katru jaunu mākslinieku un albumu to ceri sasniegt “Everestu”, katru reizi ir kāds cits kuram tu atdod visu ko uz to mirkli vari, bet katru reizi sastāvdaļas ir citādākas, apstākļi ir citādi un kas tik vēl ne. Mūsu jomā tu nekāp tajā Everestā viens un ir daudzi, kas tur grib uzkāpt. Vienu gan es zinu, es tur neesmu uzkāpis.
 
Noslēgumā, lūdzu, dod padomu jauniešiem, kas vēlas strādāt mūzikas industrijā? 
Grūti ar tiem padomiem, īpaši ja to tā vispārina, katrā situācijā ir cits padoms un cits triks kā uzcept kūciņu, ja nav no kā cept. Mūzikas jomā ir svarīgi būt par sevi pašu, nevis kāda pakaļdarinājumam un vēl svarīgi ir iemācīties pateikt “nē”, tas būs vajadzīgs biežāk kā “jā”.
 

ParMuziku.lv

ParMuziku.lv ir online mūzikas žurnāls, kurā iespējams izlasīt svarīgāko par mūziku Latvijā un pasaulē. Šeit vari atrast ne tikai aktuālās ziņas, ekspertu viedokļus, albumu, DVD un koncertu apskatus, bet arī informāciju par mūzikas biznesa ikdienā neredzamo pusi – autoru un izpildītāju blakustiesībām, ierakstu izpildījumu publiskajā telpā, kā arī mūzikas industriju kopumā.

Par LaIPA

Biedrība „Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) ir kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kur apvienojušies pašmāju un ārvalstu izpildītāji un fonogrammu producenti, lai iestātos par savām tiesībām un saņemtu taisnīgu atlīdzību par savu fonogrammu izmantošanu Latvijā un ārvalstīs. Vairāk

Sazinies ar mums!