1. martā Beļģijas mikroizdevniecībā “Unfathomless” klajā nācis Riharda Bražinska un Raita Upena A/S “Aldaris” vēsturiskajai alus darītavai veltīts lauka ierakstu / konkrētās mūzikas skaņdarbs. Iespējams, pirmais ar alu saistītais veikums žanra apcirkņos.
Darbs ir etno-utopiski smeldzīgs un reizē apbrīnas pilns mēģinājums iejusties tik varenā un cēlā laikā, kad Rīgā dārdēja rūpnieciskā ražošana, daudzstāvu mūra ēkas slējās augšup cita pēc citas un visa pilsēta strauji pārtapa no sasmakuša Viduslaiku cietokšņa lielpilsētas cienīgā plānojumā, kādā dzīvojam joprojām. Tas ir slavinājums neatkārtojamam un no mūsdienu perspektīvas teju vai neticamam sociāli ekonomiskam uzplaukumam, kāds jelkad pastāvējis šajā teritorijā.
Būtu grūti iedomāties piemērotāku mājvietu šādam audio stāstam kā “Unfathomless”, kas izteikti specializējas uz darbiem, kas reflektē par atmiņām pildītām telpām, to auru un mūsu intīmo interakciju ar tām. Turklāt alus kontekstā īpaši patīkami, ka “Aldaris” tiek pārstāvēts alus kultūrai tik nozīmīgā valstī kā Beļģija.
“Unfathomless” katalogā autori ierindoti līdzās tādiem ārzemju eksperimentālās scēnas māksliniekiem kā franču komponistam “Kassel Jaeger”, kurš 2014. gadā ir viesojies Rīgā, “Skaņu meža” “Baltās nakts” koncertā Anglikāņu baznīcā, Losandželosas izdevniecības vadītājam un skaņu māksliniekam Yann Novak, jutekliskajai amerikāņu māksliniecei Vanessa Rossetto, kā arī pašmāju vides skaņu personāžam Maksimam Šenteļevam, kurš 2011. gadā šajā izdevniecībā pārstāvēts starptautiskā formācijā “Revenant”.
Izdevuma ieraksti veikti 2014. / 2015. gadā “Aldara alus muzeja” tapšanas laikā, un tajos izmantotas gan fabrikas teritorijas atmosfēras skaņas, gan improvizētas manipulācijas ar šobrīd ekspozīcijā aplūkojamajiem 1938. gadā uzstādītajiem alus brūvēšanas bunduļiem, gan arī dažādi alus ražošanas procesi jaunajā “Aldara” nano brūzī. Darbs izdots limitētā 200 kompaktdisku tirāžā un ir iegādājams izdevniecības mājaslapā.